Demand generation is moeilijk. Het is niet zo dat je zomaar even overstapt van leadgeneratie naar demand generation.
Het is een kwestie van doorzetten, continue analyseren en van leren.
Het allerbelangrijkste is dat je jouw potentiële klant extreem goed kent.
Met een oppervlakkig profiel dat lijkt op segmentatiecriteria ga je het echt niet redden.
Begin eens om samen je collega’s van SALES jullie bestaande klanten te bellen en de volgende 6 vragen te stellen:
1. Waarom heb je dit product gekocht?
2. Welk probleem heb je ermee opgelost?
3. Wat waren eerder de bezwaren om het product niet te kopen?
4. Wat vind je het beste onderdeel van het product?
5. Wat was de grootste verandering nadat je het product bent gaan gebruiken
6. Hoe zou je wat wij doen beschrijven?
Het zal je verbazen hoeveel nieuwe inzichten dit je oplevert.
Create Demand. Don’t Chase Leads.
Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.