Zo bouw je een Demand Generation Engine
Woensdag 24 mei 13:00 uur, Amsterdam
In deze workshop leert Aldo Wink jou hoe je een Demand Generation Engine opzet. Deelnemers ontvangen ook een erg praktische checklist in Notion format!

Eén Primair Marketing programma
In deze workshop leer ik je hoe je een High Performance Marketingprogramma opzet op basis van Demand Generation.
We doorlopen de onderstaande 5 onderdelen:
Demand Creation - Dark Social
Branding, Storytelling, Messaging, Positionering op LinkedIn, Podcasts en B2B influencers vanuit een heldere POV (point of view).
Demand Capturing - Middle & Bottom of the Funnel
Hier wordt alles in staat gesteld zelf gecreëerde behoefte op te vangen. Focus op High Intent signalen. ABM Ads, Demo’s, Webinars, contact formulieren, SEO – SEM, Review websites.
Creative - Thought Leadership content
Content productie en distributie. Weg met die saaie PDF’s die niemand leest. Investeer in content pillars. Zowel jouw prospects als Google zijn er gek op!
Marketing Operations - Tech Stack
Beheer van tools, data, analytics en ABM. Werkt nauw samen met Sales waar de inzet van marketing tactieken een rol speelt.
Customer Marketing - Retentie
Focus op klantbehoud en groei bij bestaande klanten. Focus niet op MQL’s maar op Community.
Het Demand Generation playbook
Focus op betere uitkomsten & transformatie
De belangrijkste uitdaging voor elk bedrijf is vraag creëren voor jouw product of dienst. We focussen op de pijnpunten en het transformatieproces van je klant. Help hem te winnen.
ICP - Ideal Customer Profile
Haarscherp leggen we vast welke klant het beste bij jouw bedrijf past. Welk probleem los je op en welk resultaat kunnen ze daaruit verwachten?
Market - Message - Fit
We optimaliseren je message en ontwikkelen een verhaallijn die herkenning oproept bij je ICP en we schetsen de transitie naar betere uitkomsten voor je klant.
Verwijder alle frictie
Niet alle content hoeft achter een webformulier geplaatst te worden. Geef een boost in de Top of the Funnel. Ungate je content en vertrouw op het effect.
Verzamel procesmatig alle leerpunten
De grootste stagnatie van groei is het niet goed analyseren en documenteren van wat wel werkt en wat niet. Blijf herhalen wat je doet, experimenteer en leer.
Checklist
Deelnemers ontvangen nu mijn Demand Generation checklist (in Notion). Hét hulpmiddel om een eigen Demand Generation Engine te bouwen.
Over Aldo Wink
In 2012 richtte ik marketing automation bureau Stan & Stacy op. In die periode heb ik samen met mijn team meer dan 50 implementaties uitgevoerd.
Het overbrengen van kennis is altijd een belangrijke drijfveer voor mij geweest. Anderen in hun kracht zetten en helpen zich te ontwikkelen geeft mij veel voldoening.
De InDemand B2B Community waar je alles over Demand Generation leert, is een nieuw initiatief van mij.
De afgelopen paar jaar heb ik ongeveer 80 B2B marketing professionals getraind in marketing automation, buyer persona onderzoek en lead management.
Ik woon en werk vanuit Spanje en ‘Hiken’ in de bergen is mijn grote passie.
Aldo Wink
B2B Marketing Coach & Community Builder

Mijn visie op B2B marketing
Ik heb geen seconde getwijfeld toen de mogelijkheid voorbij kwam deel te nemen aan de training van Aldo Wink.
Zijn dagelijkse berichten op LinkedIn vol met waardevolle informatie en duidelijke stellingen, hebben mij ervan overtuigd. Hier moet ik bijzijn💡
Noem het ‘demand generation’, ‘demand gen’ of iets anders. Maakt niet uit. Zie het als duurzame en slimme marketing. Ik ga me er i.i.g. verder in verdiepen. Jij ook?
Gisteren mocht ik deelnemen aan de High performance marketing workshop van Aldo. Deze workshop laat zich het best samen vatten als 4 uur demand gen rammen.
Natuurlijk is dat nooit genoeg om alles te dekken, maar deze vogelvlucht heeft mij (naast het wie, wat, hoe) zeker wat geleerd:
– Demand gen kun je initieel prima naast lead gen opzetten (in aparte funnels!)
– Account Based Marketing heeft ook gewoon nog een plek in demand gen
– Het begint allemaal met het verhaal van je bedrijf
– Er zijn genoeg praktische stappen die je kunt nemen om al voor te sorteren
Wat mij betreft staat de belangrijkste les los van de lesstof:
Als B2B-marketeers moeten we dit wiel niet allemaal alleen gaan uitvinden. Laten we de krachten bundelen. Probeer het uit, deel je resultaten met vakgenoten of sluit je aan bij een community.
Reserveer jouw plek
Deze ‘information packed’ workshop is voor B2B Marketing Managers, Growth Marketeers & Marketing Consultants. Datum: 24 mei van 13:00 tot 17:00 uur in het Rosarium in het Amstelpark (RAI), Amsterdam.
Deelnemers ontvangen nu mijn Demand Generation checklist (in Notion) om een eigen Demand Generation Engine te bouwen.
Kosten Workshop: 199,- euro. incl. btw. Early bird korting = 30% (reserveer voor 11 maart – gebruik code UEVJFYKM

Education Partners


