Scale-Up Demand
Hét proces om de groei van marketing en sales te versnellen“De grootste uitdaging voor elke marketeer is vraag creëren naar jouw product“
Je marketing opschalen?
De denkfout van veel marketeers is dat, wanneer ze nog meer tactieken uit de kast halen, ze automatisch ook meer leads gaan genereren.
Volledige marketingplannen worden geschreven op basis van de inzet van tactieken. Meer automations, meer content, meer ads, meer social media… Uiteindelijk neemt de complexiteit dermate toe dat de groei volledig stagneert omdat het niet schaalbaar is.
Je kunt een marketingmachine bouwen die wel schaalbaar is, maar dat lukt alleen wanneer jouw markt – message – kanaal en product perfect op elkaar afgestemd zijn.
Het is mijn missie jou te leren hoe op de juiste plek vraag te creëren om vervolgens daar vanuit leads te genereren. Leads zijn altijd een uitkomst en nooit een doel op zich.
Kortom, dit betekent een geheel andere manier van denken en van marketingtactieken toepassen.
Een andere mindset, waarbij jouw klant als het belangrijkste uitgangspunt geld.
Help je klant zo makkelijk mogelijk te kopen.
Create Demand. Don’t Chase Leads.
Het Marketing Scale-Up proces
Focus op pijnpunten en transformatie
De belangrijkste uitdaging voor elk bedrijf is vraag creëren voor jouw product of dienst. We focussen op de pijnpunten en het transformatieproces van je klant. Help hem te winnen.
ICP - Ideal Customer Profile
Haarscherp leggen we vast welke klant het beste bij jouw bedrijf past. Welk probleem los je op en welk resultaat kunnen ze daaruit verwachten?
Market - Message - Fit
We optimaliseren je message en ontwikkelen een verhaallijn die herkenning oproept bij je ICP en we schetsen de transitie naar het ‘beloofde land’.
Verwijder alle frictie
Niet alle content hoeft achter een webformulier geplaatst te worden. We geven een boost in de Top of the Funnel zodat de leads weer gaan stromen. Ungate je beste content en vertrouw op het effect.
Verzamel alle leerpunten
De grootste stagnatie van groei is het niet goed analyseren en documenteren van wat wel werkt en wat niet.
Voorwaarden voor groei
1. Mindset – Stop met het overactief verzamelen van contactinformatie. Begin met het vertellen van verhalen waar jouw ideale klant zich in herkent en stimuleer ze verder de aankoopreis in te gaan. Zelfstandig, zoals zij dat willen.
2. Metrics – Focus op het optimaliseren van CRM metrics en stop met staren naar kanaalconversies waar je niets aan hebt. Marketing moet impact hebben op de pipeline.
3. Executie – Begrijp je klant op een veel dieper niveau en organiseer een demand generation strategie die helemaal in lijn ligt met hoe zij het aankoopproces willen doorlopen.
Het is tijd om te transformeren van leadgeneratie naar demand generation!

Laatste publicaties
Artikelen
Demand generation leren ?