Blog

Altijd pure marketing
Demand Generation zet jou op de short-list

Demand Generation zet jou op de short-list

Het is een ideaal doel voor marketing en een fantastisch vertrekpunt voor Sales: de Short-List. Je hebt me veel gehoord over Demand Generation en mijn POV is denk ik inmiddels ook wel bekend. Leads zijn waardeloos geworden. Maar wat levert Demand Generation dan wat...

De 3 belangrijkste regels in B2B marketing

De 3 belangrijkste regels in B2B marketing

Het zijn eigenlijk hele simpele regels die iedere B2B marketeer uit z’n hoofd zou moeten kennen. Van de week zag ik dat Edwin Vlems een presentatie hield op een Hogeschool en natuurlijk kwam (zag ik op een foto) de 3% regel voorbij. Maar toch houdt vrijwel...

De Marketing Funnel werkt niet meer en dit is het alternatief

De Marketing Funnel werkt niet meer en dit is het alternatief

Hey markteer, die funnel van jou ... die werkt niet meer. Ik weet het.. het is een gevoelig onderwerp want marketeers zijn gek op funnels. De afgelopen 10-15 jaar zijn we ermee opgegroeid. Maar het werkt niet meer en de beargumentatie is eigenlijk heel simpel:β†’ Je...

Zie jij het nog? Product led Growth, GTM en Demand Generation

Zie jij het nog? Product led Growth, GTM en Demand Generation

Product Led Growth, Go To Market en ook Demand Generation. Dit zijn op dit moment de meest besproken marketingstrategiΓ«n in marketingland. Maar duizelt het jou ook niet een beetje?  Welke strategie past het beste bij jou? Of zijn ze complementair? Het zit...

De 3% regel in B2B marketing

De 3% regel in B2B marketing

Slechts 3% van al jouw potentiΓ«le klanten in jouw markt zijn nu actieve kopers.Β 97% is dat dus niet.Β De primaire taak van marketing is niet om te focussen op die 3%, want die zijn al β€˜in business’. Dit is een denkfout gemaakt door druk vanuit sales.Β  Marketing heeft 1...

Wat is de waarde van een lead bij jou op dit moment?

Wat is de waarde van een lead bij jou op dit moment?

Onlangs stelde een CMO mij de volgende vraag: "Aldo.. 𝑯𝒐𝒆 π’Žπ’‚π’Œπ’†π’ π’˜π’† 𝒅𝒆 π’”π’˜π’Šπ’•π’„π’‰ 𝒗𝒂𝒏 𝒐𝒏𝒛𝒆 π’‰π’–π’Šπ’…π’Šπ’ˆπ’† π’π’†π’‚π’…π’ˆπ’†π’π’†π’“π’‚π’•π’Šπ’π’ π’‚π’‚π’π’‘π’‚π’Œ 𝒏𝒂𝒂𝒓 𝒅𝒆 𝒓𝒆𝒗𝒆𝒏𝒖𝒆-π’…π’“π’Šπ’—π’†π’ π’‚π’‚π’π’‘π’‚π’Œ π’˜π’‚π’‚π’“ π’‹π’–π’π’π’Šπ’† 𝒐𝒗𝒆𝒓 𝒑𝒓𝒂𝒕𝒆𝒏?"Mijn antwoord had kunnen zijn: je bouwt leadgen langzaam stap voor stap af en begint demand...

B2B marketing in het tijdperk B2B influencers

B2B marketing in het tijdperk B2B influencers

Na 30 jaar digitale marketing zijn we in B2B marketing in het tijdperk aangekomen waar alles om invloed draait (zie onderstaande visual). De eerste B2B influencers doen nu al hun intrede. De afgelopen decennia heeftΒ B2B marketingΒ zich razendsnel ontwikkeld. De eerste...

Demand Generation 101: De 5 fasen van bewustwording

Demand Generation 101: De 5 fasen van bewustwording

Demand creΓ«ren. De meeste marketeers vinden dat moeilijk, terwijl bewustwording en daardoor vraag naar jouw product creΓ«ren toch echt een hoofdtaak van marketing is. (en dus niet leads genereren..) Demand Generation zou het primaire marketing programma van iedere B2B...

De belangrijkste trends in B2B marketing van dit moment

De belangrijkste trends in B2B marketing van dit moment

Het zijn spannende tijden voor B2B marketeers. Maar het zijn nu ook tijden dat je als marketeer je slag kunt slaan en afstand kunt nemen van je concurrent. De belangrijkste ontwikkeling in B2B van de afgelopen 10 jaar vinden nu plaats. Waarom? Omdat online steeds...

Hoe zet je een Demand Generation programma op?

Hoe zet je een Demand Generation programma op?

Je wilt door Demand Generation al veel eerder in beeld komen bij je potentiΓ«le klant en dΓ© manier om dat te doen is om andere uitkomsten te gaan communiceren. Daarmee creΓ«er je een nieuwe behoefte of een nieuw verlangen. En de manier om dΓ‘t te doen is door over die...

7 redenen om afscheid te nemen van de MQL lead

7 redenen om afscheid te nemen van de MQL lead

Hoe transformeer je van MQL's naar Opportunities? Marketeers hebben veel moeite om de MQL los te laten omdat -ondanks de slechte performance van leads- het ze toch nog houvast geeft. Die houvast blijkt echter een illusie.Β  Goodbye MQL's & Hello Opportunities!...

Mooie review Demand Generation training

Mooie review Demand Generation training

Denny is marketing manager bij Kardex en heeft net de Demand Generation training afgerond en ook een certificaat ontvangen. Daarmee is Denny de 3e Demand Gen Pro van Nederland. Op LinkedIn schreef hij het volgende over zijn deelnamen aan de training: πŸŽ‰Reden voor een...

B2B Marketing gaat meer dan ooit over invloed

B2B Marketing gaat meer dan ooit over invloed

Na 30 jaar digitale marketing zijn we in een nieuwe fase terechtgekomen. We zijn in B2B marketing het leadgeneratie & lead nurturing en funnel marketing tijdperk voorbij.  In het begin (jaren 90) ging het vooral om het realiseren van zoveel mogelijk...

ABM en Demand Generation is de perfecte combinatie

ABM en Demand Generation is de perfecte combinatie

ABM (Account Based Marketing) is een van de meest effectieve marketing tactieken, 85% van de marketeers die hiermee actief zijn claimen een positieve ROI in combinatie met Demand Generation. ABM pas je toe door jouw marketingboodschap op een specifieke groep bedrijven...

Automatisch nieuwe demand generation tips ontvangen?Β