Training online leads genereren. Leer demand generation

door | jun 28, 2022 | Demand Generation | 0 Reacties

Wekelijks melden nieuwe B2B marketeers zich voor mijn demand generation training.

Leadgenereren via webforms en lead nurturing workflows werkt steeds minder. Demand generation zijn de stappen die je zet voordat je een lead genereert. Doe je demand generation goed dan komen de leads vanzelf, zonder webform en andere toeters en bellen.

Het demand generation effect 6 maanden

– 79% stijging van direct website bezoekers 

– 180% stijging van webpagina clicks

– 76% stijging van Sales Qualified Opportunities (qualified pipeline)

Ben jij nog met webforms en pop-ups bezig?

Probeer je meer contactgegevens te genereren omdat je door je baas daar op afgerekend wordt?

Dat werkt steeds minder.

Het is een geheel verkeerde manier van denken. Je realiseert niet meer pipeline en omzet door je met contactgegevens bezig te houden. 

Sterker nog, het werkt alleen maar averechts. En het gaat al niet zo lekker met je webforms en pop-up’s 🥲

Een hogere conversie op je website? Is ook niet relevant. 

Jouw klant zit steeds minder op jouw website en steeds meer op andere plekken. 

Omdat jouw klant op andere plekken simpelweg veel beter z’n weg weet te vinden, peers ontmoet en daar ook antwoorden vindt. 

En dus helemaal zonder jouw webform, pop-up en spam emails. 

De afgelopen 10-15 jaar heeft het wel gewerkt, ik heb er zelf ook aan meegedaan. Maar nu werkt het niet meer. Het is verloren energie. 

Die conversie op webforms en pop-ups bijvoorbeeld… Dat is niet relevant. Het zijn allemaal ‘low intent’ contactgegevens die je binnenhaalt en die je probeert high intent te maken door ze vervolgens te spammen. 

‘High intent’ realiseer je niet door een pop-up.

‘High intent’ realiseer je door zeer behulpzame en educatieve content te produceren EN dat aan te bieden waar jouw klant zit. (en dat is ook niet meer op jouw website maar wel hier op Linkedin bv… )

Plaats overal een contactformulier zodat mensen contact met je op kunnen nemen zodra er zelf klaar voor zijn. 

Maar denken dat jij dit proces kunt beïnvloeden is een illusie.

Demand generation – vraag generen naar jouw product – is een hele uitdaging. 

Is er al een behoefte voor jouw product dan is het een stuk makkelijker. Je spoort die behoefte op en je zorgt ervoor dat je in beeld komt. 

Demand generation is moeilijk omdat je de aandacht van iemand probeert te krijgen die helemaal geen behoefte voelt voor jouw product. 

Demand generation gaat over het stap voor stap veranderen van een POV (point of view). Het beïnvloeden van de manier hoe er gedacht wordt, op een dusdanige manier dat iemand wel open gaat staan voor jouw product. 

Dit doe je door

1. Content te creëren met een boodschap die resoneert met iemand z’n huidige overtuiging, mening of standpunt. (demand creation)

2. Daarna creëren je content die de behoefte aanwakkert en versterkt. (demand generation)

3. Tot slot creëer je content waardoor jouw potentiële klant in beweging komt. (demand capturing)

Hoe weet je of jij goed bent in demand generation? 

Je hoeft potentiële klanten niet op te sporen. Je hoeft niets te doen om bij ze in beeld te komen. 

Nieuwe klanten komen automatisch naar je toe. 


Demand generation training

We doorlopen 8 modules waarin ik jou leer hoe dit toe te passen. 🎯

De training is praktijkgericht. We gaan direct met elkaar aan de slag en ik ga ervoor zorgen dat het ook echt gaat werken bij jou. 

  • Je leert in je eigen tempo
  • toegang in de B2B community
  • alle lesmodules staan online
  • wekelijks live Q&A sessies met Aldo
  • 8 modules —> 2 uur per week
  • het fundament voor nieuw marketing succes

Dus… wat ga jij de 2e helft van dit jaar doen? 

Scoren of achter de feiten aanlopen? 💥

Leer hier alles over de demand generation training

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.