De Buyer journey is 192 dagen lang en heeft gemiddeld 31 touch points.
Mijn voorstelling voor 2023 in B2B marketing zijn dan ook de volgende nieuwe trends:
β Marketeers in het bewustwordingsproces actief gaan worden (demand generation)
β Diegene die Top of Mind zijn afstand zullen nemen van hun concurrent
β Marketeers blokkades in de vorm van webforms zullen verwijderen, om zo de koper zoveel mogelijk de ruimte te geven content te consumeren
β Branded Search de belangrijkste KPI in B2B marketing gaat worden
β De rol van Community verder zal groeien in de aankoopreis, ten koste van Search & SEO
β B2B Influencers ingezet zullen gaan worden
β Bedrijven marketing een gelijkwaardige positie naast sales zullen geven
2022 was een prachtig jaar voor marketing, omdat er een aantal belangrijke ontwikkelingen hebben plaatsgevonden zoals dark social. Het gedrag van kopers is fundamenteel veranderd.
Dit betekent dat er weer ruimte ontstaat voor groei, ondanks economische tegenwind.
Marketeers die begrijpen welke mindset hiervoor nodig is zullen volgend jaar de nieuwe winnaars worden.
π
Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.