Pas op voor deze nieuwe trends in B2B marketing

door | dec 23, 2022 | Dark Social | 0 Reacties

De Buyer journey is 192 dagen lang en heeft gemiddeld 31 touch points. 

Mijn voorstelling voor 2023 in B2B marketing zijn dan ook de volgende nieuwe trends:

βœ… Marketeers in het bewustwordingsproces actief gaan worden (demand generation)

βœ… Diegene die Top of Mind zijn afstand zullen nemen van hun concurrent

βœ… Marketeers blokkades in de vorm van webforms zullen verwijderen, om zo de koper zoveel mogelijk de ruimte te geven content te consumeren

βœ… Branded Search de belangrijkste KPI in B2B marketing gaat worden

βœ… De rol van Community verder zal groeien in de aankoopreis, ten koste van Search & SEO

βœ… B2B Influencers ingezet zullen gaan worden

βœ… Bedrijven marketing een gelijkwaardige positie naast sales zullen geven

2022 was een prachtig jaar voor marketing, omdat er een aantal belangrijke ontwikkelingen hebben plaatsgevonden zoals dark social. Het gedrag van kopers is fundamenteel veranderd

Dit betekent dat er weer ruimte ontstaat voor groei, ondanks economische tegenwind. 

Marketeers die begrijpen welke mindset hiervoor nodig is zullen volgend jaar de nieuwe winnaars worden.

πŸ“ˆ

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.