5 belangrijke demand generation bouwstenen

door | sep 20, 2022 | Demand Generation | 0 Reacties

Marketeers die met demand generation aan de slag willen gaan, vinden het moeilijk het juiste startpunt te vinden. Het doel van demand generation is om Top of Mind te worden, en dat proces begint al ver voordat er een latente behoefte is. 

De belangrijkste touch points in B2B bevinden zich tegenwoordig op plekken waar geen attributie mogelijk is, op social media, vergelijkingswebsites en Podcasts.

Daar waar mensen praten met mensen, omdat ze nou eenmaal het liefst gesprekken hebben met mensen die ze vertrouwen of bewonderen. 

Ik merk dat marketeers het erg moeilijk vinden energie te steken in iets wat ze niet kunnen meten. Er is ook een hele andere mindset voor nodig, waarbij je niet optimaliseert voor conversie maar optimaliseert voor conversatie. 

Wil jij demand generation gaan opzetten?ย 

Werk dan vanuit het volgende bouwstenen:ย 

1. ๐๐ž๐ ๐ข๐ง ๐ฆ๐ž๐ญ ๐ฃ๐ž ๐ˆ๐‚๐ – ๐ˆ๐๐ž๐š๐ฅ๐ž ๐ค๐ฅ๐š๐ง๐ญ:

  • Bij wie verkoop ik het makkelijkst? 
  • Bij wie heb ik de kortste sales cycle?
  • De minste support druk
  • De hoogste klanttevredenheid
  • Wie betalen het snelst? 
  • Bij wie realiseer ik de hoogste CLV?

2. ๐Œ๐ž๐ฌ๐ฌ๐š๐ ๐ข๐ง๐  – ๐‚๐จ๐ง๐ญ๐ž๐ง๐ญ

  • Ontwikkel een verhaal waarom het belangrijk is de huidige situatie bij jouw ideale klant te verbeteren
  • Beschrijf wat de negatieve consequenties zijn als je de situatie niet verbetert
  • Beschrijf de verbeterde situatie
  • Beschrijf het โ€˜beloofde landโ€™
  • Vertel hoe daar te komen
  • Motiveer actie te ondernemen
  • Help succesvol te worden met jouw product

3. ๐’๐ž๐ฅ๐ž๐œ๐ญ๐ž๐ž๐ซ ๐ก๐ž๐ญ ๐ก๐จ๐จ๐Ÿ๐๐ฉ๐จ๐๐ข๐ฎ๐ฆ ๐ฐ๐š๐š๐ซ๐จ๐ฉ ๐ฃ๐ž ๐ฃ๐ž ๐›๐จ๐จ๐๐ฌ๐œ๐ก๐š๐ฉ ๐ ๐š๐š๐ญ ๐œ๐จ๐ฆ๐ฆ๐ฎ๐ง๐ข๐œ๐ž๐ซ๐ž๐ง

LinkedIn (Point of View, How to, Interactie)

en/of:

Podcast (Point of View, Thought leadership)

4. ๐‚๐จ๐ง๐ญ๐ž๐ง๐ญ ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฎ๐œ๐ญ๐ข๐ž

  • Breng een systeem aan in je content productie
  • Creรซer en werk vanuit templates: dit scheelt 50% schrijf- en productietijd
  • Werkt een template? Test deze dan ook op een ander kanaal
  • Optimaliseer de templates continu
  • Communiceer altijd in de taal van je klant

5. ๐‚๐จ๐ง๐ญ๐ž๐ง๐ญ ๐๐ข๐ฌ๐ญ๐ซ๐ข๐›๐ฎ๐ญ๐ข๐ž

  • Werk telkens vanuit 1 hoofd onderwerp
  • Formuleer jouw point of view
  • Schrijf 1200 tot 1500 woorden uit
  • Post de blog of gebruik dit als verhaallijn in de podcast
  • Knip de content op in kleine stukjes (snippets)
  • Plaats 5x op Linkedin en 1x Nieuwsbrief, 5x Twitter, 1x Website, 1x Podcast
  • Gebruik de templates per kanaal / type / snippets
  • Nu heb je 13 publicaties per week
  • Test wat wel / niet werkt
  • Schaal op naar 50 publicaties per maand

Zo start je met demand generation.

โ€˜๐Œ๐ž๐ฌ๐ฌ๐š๐ ๐ž ๐Ÿ๐จ๐ซ ๐ฆ๐ž๐ฆ๐จ๐ซ๐ฒ, ๐ง๐จ๐ญ ๐Ÿ๐จ๐ซ ๐œ๐ฅ๐ข๐œ๐ค๐ฌโ€™ 

#1 in Demand Generation worden? Volg dan mijn training.

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.