Marketeers houden van fancy marketing woorden.
Mocht je nou denken als je een Engelstalige post bijvoorbeeld op LinkedIn of een video ziet … wat bedoelen ze nou?
Dit zijn de belangrijkste demand generation woorden die in gesprekken en content gebruikt worden.
Welke demand generation termen ken jij?
Ungated – content zonder webform
SQO – Sales qualified opportunity
Hand-raiser – iemand die zelf contact met je opneemt 🙋🏻♂️
Sales velocity – de snelheid waarmee iemand de aankoopreis doorloopt op weg naar een opdracht
Dark social – communicatie op social media platformen die niet door marketing software (zoals Hubspot) gemeten kan worden, zoals LinkedIn, Slack, Chat, email, DM’s, etc..
ICP – Ideal customer profile ( de belangrijkste bouwsteen van demand generation)
Demand creation – mensen die onbewust zijn van een voor hun potentieel probleem bewust maken
Demand generation – het opschalen van jouw ‘Message’ in de vorm van deelbare content
Demand capturing – het afvangen van de behoefte, de ‘demand’ die gecreëerd is
Branded searches – mensen die jouw merk / naam zoeken op Google
Top of Mind – jouw naam is direct paraat in het geheugen wanneer een behoefte gevoeld wordt
Educate – waarde geven en daar vanuit een relatie ontwikkelen
Content pillar – jouw beste content niet in PDF maar in HTML voor iedereen beschikbaar op jouw website
Conversation – de belangrijkste KPI
Conversion – conversatie killer
Webform – marketing obstakel
Pipeline – maak naast de huidige leadgeneratie pipeline ook een demand generation pipeline in je CRM
Low intent – mensen die iets doen zoals een whitepaper downloaden zonder enige intentie iets te willen kopen
High intent – mensen die iets doen zoals een Hand-raiser met de intentie een oplossing te vinden
😍 (aanvullingen zijn welkom!)
Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.