Wat is Demand Generation en hoe werkt het?

door | apr 5, 2022 | Demand Generation | 0 Reacties


Veel marketeers weten nog niet helemaal goed wat Demand generation is… Dat geeft niets, de term bestaat al 30 jaar alleen is het doordat het koopgedrag de afgelopen 2 jaar fundamenteel veranderd is weer opnieuw actueel geworden.

Het kan het beste als volgt omschreven worden:


1. Demand generation beïnvloedt de manier van denken van de klant dusdanig, dat ze gaan beseffen dat er een betere situatie mogelijk is.


Of iets technischer geformuleerd: 

2. Demand generation een ‘Brand awareness’ strategie, waardoor er bij potentiële kopers een ander manier van denken ontstaat, over hoe jouw merk hun probleem kan oplossen.

En: 

3. Demand generation schetst scenario’s vanuit storytelling, waar de klant zich in herkent, waardoor er een verlangen naar gaat ontstaan.

Een demand generation campagne ontwikkelt dus een behoefte voor jouw product of dienst: 

  • Eerst creëer je bewustwording dat er een betere situatie bestaat dan  waar ze nu inzitten
  • Vervolgens wil je dat de behoefte concreet wordt
  • Tot slot wil je dat de prospect jouw product of service overweegt 

Dit is het moment dat er sterke koopsignalen ontstaan ( high intent ) en wil je dat de campagne de prospect naar je sales pipeline converteert, doordat ze voor het beantwoorden van hun vragen met jou contact opnemen. 

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.