Stoppen met leadgeneratie?

door | okt 31, 2022 | Leadgeneratie | 0 Reacties

Leadgeneratie is een achterhaalde, inefficiëntie en uitputtende activiteit. 

Ik kan het woord lead eigenlijk niet meer horen… 😥

Een hele industrie is erop gebouwd.. Webforms plaatsen en nurturen maar…  Marketeers zijn helemaal getraind op deze mindset en ze worden er ook nog steeds op afgerekend. 

Op het aantal leads dus en niet op de omzet en de waarde die ze daadwerkelijk toevoegen.

Liever van elkaar de bestaande behoefte in de markt (3% is een actieve koper) wegkapen, dan zelf die behoefte creëren. 

Maar wie wil er nog een lead zijn tegenwoordig? 

De eerste barstjes zijn al zichtbaar, Google Search loopt terug en kopers verschuiven hun aandacht steeds vaker naar 𝐃𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐨𝐜𝐢𝐚𝐥

Kopers willen zelf het heft in handen hebben, zelf onderzoek doen en niet meer lastig gevallen worden door emails in hun toch al overvolle mailbox. 

Het alternatief? 

Eigenlijk heel simpel: 

“Become the Hunted, instead of the Hunter” en dat realiseer je met demand generation.

Benader het eens totaal anders, bijvoorbeeld door de jacht op leads stapsgewijs los te laten. 

Investeer meer in conversaties en minder in conversies, dan ontstaat er iets wat veel meer waarde heeft voor jouw bedrijf, namelijk ‘𝐨𝐩𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐧𝐢𝐭𝐢𝐞𝐬’ die door Sales direct in het CRM geplaatst kunnen worden. 

LinkedIn is het perfecte platform om die conversaties opgestart te krijgen. (zoals deze post bijvoorbeeld) en geen leads maar opportunities te genereren.


In mijn gloednieuwe training ‘Vraag genereren op LinkedIn’ leer ik het je.

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.