Denny is marketing manager bij Kardex en heeft net de Demand Generation training afgerond en ook een certificaat ontvangen. Daarmee is Denny de 3e Demand Gen Pro van Nederland. Op LinkedIn schreef hij het volgende over zijn deelnamen aan de training:

🎉Reden voor een feestje! Ik heb de training demand generation bij Aldo Wink afgerond.
Daar hebben jullie niets aan, dus ik zal wat waarde aan deze post toevoegen door mijn ervaring te delen.
In gesprekken met B2B-marketeers kwam steeds dezelfde vragen naar voren. “Wat moeten we nou met demand generation?” en “Hoe start je hier eigenlijk mee?”.
Ik wist het ook niet, dus besloot in februari de koe bij de hoorns te vatten en erover te gaan leren.
In de training krijg je 8 modules waarin je kennis maakt met de nieuwe mindset, je strategie op gaat bouwen en praktische handvatten meekrijgt over hoe je deze toepast.
Als je een B2B-marketeer bent die al even meedraait, zullen veel van de tactieken van demand generation doodeenvoudig en heel logisch klinken.
Maar, pas als je er echt mee aan de slag gaat merk je pas hoe erg de lead generation gewoontes erin zijn gesleten.
Een paar gewoontes die ik in de afgelopen maanden heb moeten afleren:
– ICP definiëren als “bedrijf in markt x, met x werknemers en x omzet”
– Zonder nadenken formulieren toevoegen aan landingspaginas
– Denken dat een lead gelijk staat aan een potentiele klant
– Zonder gedegen onderzoek content publiceren
– De rol van branding onderschatten
– Klantcontact vermijden
Tip: de meeste waarde van de training zit niet in de modules. Lezen kan iedereen. Als je op LinkedIn een paar demand generation legendes volgt en wat podcasts luistert snap je het grote plaatje wel.
Maar, ga er maar eens mee aan de slag. Dan merk je welke obstakels op je weg liggen. Tijden de live-sessies wist Aldo telkens de vinger op de zere plek te leggen en heeft me zodanig uit een paar valkuilen weten te trekken.
Ik wilde te snel, stappen overslaan, hop, naar het leuke deel: kick-ass content maken.
Aldo was dan als de rij-instructeur die soms moest ingrijpen. Terug naar de basis, doe een stap terug. Allemaal om de kwaliteit te bewaken.
De theorie zit erop, maar ik ben nog niet klaar.
Sterker nog, nu gaat het pas écht leuk worden.