LinkedIn is niet geschikt om leads op te genereren

door | dec 14, 2022 | Training | 0 Reacties

Ik heb altijd een beetje moeite met het woord lead in relatie tot LinkedIn. Je leest vaak dat marketing & sales LinkedIn inzetten om leads te genereren.

Maar LinkedIn is eigenlijk een demand generation platform. Je inspireert hier mensen en zet aan tot nadenken. 

Een lead is een signaal die jij opmerkt waarbij je vermoedt dat iemand wel eens interesse zou kunnen hebben. Je registreert dat en vervolgens neem je vervolgstappen. 

Maar zo werkt het niet op LinkedIn. Je creëert hier behoefte, je verspreidt je ideeën en je standpunt zoveel en zo vaak mogelijk en de magie is dat mensen dan uiteindelijk zelf contact met je opnemen. 

Niet outbound maar volledig inbound dus. Dit is de manier waarop ik zelf LinkedIn inzet. En het succes leid ik af aan het aantal DM berichten, branded searches en contactformulieren die ingevuld worden. 

LinkedIn levert iets wat veel beter en waardevoller is dan een ‘lead’.

—-> Opportunities

Wil jij net als ik ook liever opportunities dan leads maar weet je niet goed hoe je dit voor elkaar krijgt? 

Elke week starten er ondernemers, marketing managers en Solopreneurs met mijn training ‘Vraag genereren via LinkedIn‘. 

Zodra je besluit deze stap te zetten begint ook voor jou een nieuw leerproces:

– wees de gids 
– help te duiden
– wees behulpzaam 

LinkedIn is een fantastisch platform om je business te laten groeien, maar ongeschikt om leads op te genereren.

👨‍🎓🙏

Ook mijn LinkedIn Training volgen?

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.