Content achter een webform plaatsen of niet? To gate or to ungate..

door | mrt 1, 2022 | Demand Generation, Opschalen | 0 Reacties

Deze vraag gaat momenteel veel rond onder B2B marketeers op LinkedIn. To Gate or to Ungate content? De magie van het webform waarmee de marketeer in ruil voor informatie jou je contact gegevens probeert af te laten geven lijkt voorbij. Kopers vermijden de webform steeds meer. Ook worden steeds meer conversaties gefaciliteerd op dark social plekken, zoals LinkedIn of Slack groepen.

Mensen hebben er simpelweg steeds minder zin in, en bovendien: waarom zou je je beste content achter een muur zetten zodat Google er niet bij kan. Er is een verschuiving gaande waarbij steeds meer (demand generation) marketeers hun content ‘ungaten’ en er dus op durven vertrouwen dat de lead vanzelf komt, een hogere intentie heeft en uiteindelijk dus ook een betere klant gaat worden.

Ik vond dit antwoord op de vraag: To gate or to Ungate? erg sterk:

Ungate, unless so valuable you could charge for it.

Aldo Wink
Aldo Wink

Ik help marketing op te schalen en groei te versnellen – Demand Generation – B2B Marketing Coach & Trainer – Community builder.