Jouw B2B leadgeneratie campagne kan altijd beter

Verhoog het rendement en bespaar direct geld

Doe de Scan en zie wat wel werkt en wat niet

Goal Setting

Heb je realistische doelen gesteld en is je leadgeneratie campagne sterk genoeg?

Sales en Marketing

Werken beide afdelingen optimaal met elkaar samen? 

Feedback van de klant

Hoe ervaart en beoordeelt de markt de campagne?

Analyseer en leer

Verzamel alle leerpunten en schaal dan de campagne verder op

Ik help je leadgeneratie te verbeteren en op te schalen

Kleine aanpassing -> grote impact op de sales pipeline

Leadgeneratie campagnes zijn enorm kostbaar maar ook van levensbelang voor elke onderneming.

Schaal de campagne pas op nadat je zeker weet dat deze goed genoeg is. Dit is een proces dat je zorgvuldig  moet doorlopen. 

Is de campagne voldoende afgestemd op de doelstellingen van sales? Resoneert de boodschap voldoende met de ideale klant en zijn alle assets en systemen goed ingericht? 

Het lanceren van een leadgeneratie campagne vergt uitvoerig veel testen en controleren. Het is kostbaar als na enkele maanden blijkt dat de leads in de sales pipeline onvoldoende zijn.

Hoe verloopt een campagne scan?

Welke verkoopdoelen heeft de campagne?

Je wilt groeien, maar hoeveel en hoe snel is realistisch? Segmenteer je op de juiste markt? Is er voldoende ruimte om te transformeren? Is er voldoende budget? Hoe makkelijk kan je klant jouw product kopen? 

Is de ICP en Buyer Persona goed onderzocht?

Heb je echt vanuit open vragen klantonderzoek gedaan? Is iedereen random gekozen? In interviews zeggen mensen vaak A maar bedoelen ze toch B. Wat zijn de echte motieven om te willen veranderen? In welk verhaal willen kopers geloven? 

Klopt de verhaallijn en klopt de content?

Marketing begint met de status quo te challengen. Jouw content moet lezen als een verhaal waar jouw klant zich volledig in herkent. Klopt de messaging in je campagne? 

Is zowel de Top, Middle & Bottom of the Funnel goed opgezet?

Zijn er blokkades? Worden er op de juiste plek call 2 actions toegepast? En is de Funnel Velocity acceptabel? Via benchmark data check ik per fase de conversies en de te verwachten sales opbrengst ten opzichte van het echte potentieel.

Wanneer is een leadgeneratie campagne scan zinvol?

Marketing wordt steeds complexer, er zijn meer middelen, meer kanalen en meer data. Na maanden van intensief voorbereiden is het verstandig de campagne extern te laten toetsen.

Je wilt een second opinion

Er hangt veel af van het succes van deze campagne en er is veel budget geïnvesteerd. 

Je bent niet helemaal zeker van de kwaliteit

Je hebt intern een team specialisten maar ook een extern bureau die al maanden samenwerken. Hebben ze er alles uitgehaald wat erin zit? 

De campagne is gelanceerd maar valt tegen

Snel analyseren en optimaliseren is van belang. Elke dag die verloren gaat is een gemiste kans. 

Je wilt de campagne opschalen om groei te versnellen

Sales wil meer leads, maar is de campagne goed genoeg om verder op te schalen?

Je vindt een Scan erg leerzaam

Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad zo af en toe jezelf en je team een spiegel voor te houden. Wat kun je verbeteren en leren, alvorens weer verder te gaan naar de volgende campagne?

Mijn aanpak

Door mijn ervaring, waarin ik bij meer dan 50 organisaties marketing automation systemen heb geïmplementeerd, ga ik doortastend te werk. 

Ik stel je de  juiste vragen in de juiste volgorde, waarbij ik bij twijfel niet schroom door te vragen. 

De sales doelstellingen zijn een belangrijk uitgangspunt. Goede campagnes helpen je klant te begrijpen hoe te transformeren naar een verbeterde situatie én welke vruchten ze daarvan kunnen plukken.

Het succes van sales is daar een gevolg van. 

Deze stappen doorlopen we

Plan een 1-op-1 gesprek

We maken kennis en ik verdiep me in jullie situatie. We bespreken de aanpak en het doel dat je hebt met de scan.

Ook bespreken we de stappen en de wijze waarop we samenwerken met het team, zodat de audit als leerzaam en opbouwend wordt ervaren.

 

i

We gaan aan de slag!

Aan beide kanten doorlopen we een checklist, zodat alle informatie goed geanalyseerd wordt.

De tijdlijn is 3-4 weken. We hebben regelmatig calls om de voortgang te bespreken. Is alle informatie compleet? Alles wordt goed georganiseerd en gedocumenteerd, zodat de inzichten bewaard blijven.

 

Versnel succes

Je ontvangt de resultaten van het onderzoek in een presenteerbaar format, zodat je dit met het team kunt delen.

Hierin staan de verbeterpunten op een inzichtelijke en leerzame manier geformuleerd.

Je bent nu klaar om de campagne verder op te schalen!

 

Leadgeneratie Scan

Heb je of ga je veel geld investeren in leadgeneratie campagnes en wil je weten of ze goed genoeg zijn? 

€ 500

Meer details

Boost je campagne! De Scan biedt jou:

 

  • Concrete aanknopingspunten voor optimalisatie
  • Toetsing van de kwaliteit voor livegang
  • Kwaliteitscheck van het externe bureau
  • Budget management (later geen onvoorziene kosten)
  • Leerzame inzichten
  • Meer garantie op succes zodra je verder gaat opschalen

Winstgevende campagnes creëren?

Meld je hier aan voor mijn wekelijkse nieuwsbrief en ik leer het je